Replik på sossarnas senaste påhopp i Smålänningen. | Sverigedemokraterna i Ljungby

Replik på sossarnas senaste påhopp i Smålänningen.

Då vi fortsatt har vissa bekymmer med att få in våra insändare och debattartiklar i tidningen, så kommer här våran replik på sossarnas senaste sosseri på Smålänningens debattsida.

S är en katastrof för landet!

Anne Karlsson och Caroline Holmqvist (s) skriver i en debattartikel den 16/12 att (s) är en garant för välfärden. I artikeln behandlas dock inte välfärden med ett enda ord. Och det kan man ju förstå eftersom väljarna inser mer och mer att SD är det enda parti som inte är skyldigt till att i stort sett alla kommuner nu måste prioritera bort välfärden. Artikeln handlar i princip endast om att moderatledaren har samtalat med Jimmie Åkesson. Och sedan flummar man ut i fria fantasier i vanlig ordning. Det är rent beklämmande att läsa artikeln som egentligen inte har ett uns med politik att göra. Den speglar endast sossarnas desperation i en situation de själva satt sig i. Man har helt tappat kontakten med verkligheten som de flesta människor lever i . Statsminister Stefan Löfven uttryckte det själv väldigt träffande i en intervju i SVT – Vi såg det inte komma!

Nej, det var längesen de såg något komma. Det blir så med strutspolitik. De enorma problemen som den huvudlösa invandringen har skapat, våra äldres utsatta situation, kriminalitetens våldsamma utbredning, det sexuella våldet och medborgarnas frustration över allt detta. Sossarnas handlingsförlamning är total.

Man sitter dessutom och administrerar en nyliberal politik som de själva alltid påtalat att de avskyr. Men vad gör man inte för att få sitta vid makten? Jo, man sätter sig i en situation där man får bedriva centerns och liberalernas politik å ena sidan och dessutom lyda miljöpartiets verklighetsfrånvända politik å andra sidan. Som grädde på moset så måste man ta hänsyn till vänsterpartiet ute på ytterkanten. Men som sagt, vad gör man inte för att få sitta vid maktens grytor.

Någon egen politik har man inte att framföra, man ägnar sig istället åt att kritisera andra partiers politik.

Det är i och för sig lätt att förstå att det känns tungt som sosse när man inser att ens maktmonopol har rämnat för gott. Jobbigt att inse att Sverigedemokraterna är på god väg att bli den nya folkrörelsen. Opinionsmätningarna skrämmer naturligtvis och sossarna agerar som trängda djur och tar till alla metoder för att skrämma dem som röstar fel.

Men en eloge ska artikelförfattarna i alla fall ha! Uppmaningen att folk ska sätta sig in i politiken från de olika partierna. Högst väsentligt, och sen är det bara att jämföra med hur Sverige ser ut under det socialdemokratiska styret.

Sen bet de sig själva i baken när man förde uttrycket ”Bara döda fiskar flyter med strömmen” på tal.

Det är precis det svenska folket har slutat upp med. Fler och fler vågar tänka själva och stödja  det politiska alternativ som gör skillnad! Sverigedemokraterna.

Jan Lorentzson SD

Krister Salomonsson SD