Polisen i Ljungby ger Peter Springare rätt! | Sverigedemokraterna i Ljungby

Polisen i Ljungby ger Peter Springare rätt!

Peter Springare är polisen som för en knapp vecka sedan tröttnade på allt vad politisk korrekthet står för och gick ut med sanningsenlig information om hur en normal arbetsvecka ser ut hos honom som brottsutredare. Vill man läsa hela hans inlägg kommer det längst ner på sidan. På det stora hela är det precis vad Sverigedemokraterna har sagt i flera år att invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken. Smålänningen har nu tagit kontakt med polisen i Ljungby som bekräftar Peters syn på saken.

En del anser att hans inlägg var rasistiskt, håller du med om det?

– Nej, det håller jag inte alls med om. Återigen: det är så här det ser ut. Det är en realistisk bild han ger. Men samtidigt har jag svårt att se nyttan med det. Det är ju inget nytt att de här grupperna är överrepresenterade vid vissa brott, alla känner väl till det.

Så svarar Frederik Svärd på frågan Smålänningen ställer. Hela intervjun hittar ni här.

Detta bekräftar bara vad Sverigedemokraterna länge har sagt. Även om Fredrik verkar tro att denna informationen har nått ut till hela befolkningen är han tyvärr sorgligt felinformerad. Det finns tragiskt nog hela partier där denna sanning har flugit över huvudet på folket. Ingen nämnd ingen glömd. Vi har även fått ta del av vissa vänsterextremister som har påpekat att den enda kopplingen dessa personer har är att alla är män. På vilket sätt det då skulle hjälpa att importera ytterligare ett par hundratusen framgår inte från texterna.

Det är skönt att vissa poliser äntligen tar bladet från munnen och berättar sanningen om överrepresentation, som förvisso vi har vetat och sagt länge, så att även förnekarna kan bli lite upplysta.

Detta kommer utan tvekan bli en het fråga i valet 2018. Vilka har trovärdigheten kvar? Vi som har berättat och försökt visa vad folket har sett i decennier? Eller partier som för bara några år sedan velat ha en invandring på mellan 20-40 milj, men så fort opinionen ändras vänder kappan åt rätt håll allt för att få så många röster som möjligt. Vilka som är populisterna kan man ju verkligen undra.

Detta blir även denna gång en fråga där SD har haft rätt hela tiden. Igen får väl tilläggas även om det kan låta förmätet.

Här nedan följer Peter Springares text i sin helhet så som skriven på Facebook:

Jag är så jävla trött. Det jag kommer att skriva här nedan, är inte politiskt korrekt. Men det skiter jag i. Det jag kommer att torgföra till er alla skattebetalare är förbjudet att torgföra för oss statligt anställda. Det renderar i utebliven karriär och utebliven individuell lön. Även fast det är sant. Jag skiter i allt detta, ska snart ändå gå i pension efter 47 år i denna verksamhet. Jag kommer nu och varje vecka framgent att redogöra i detalj för vad som sysselsätter Mig som utredare/förundersökningsledare på grova brottsroteln polisen i Örebro. Det kommer inte att harmoniera med BRÅ: s uppfattning eller andra vänstervridna kriminologers uppfattning i den allmänna debatten.

Våra pensionärer går på knäna, skolan är ett enda kaos, sjukvården är ett inferno, polisen har totalhavererat etc etc. Alla vet varför men ingen törs eller vill torgföra anledningen, p g a att Sverige alltid levt på myten om det präktiga ultimata samhället som har osinnliga resurser för att vara i framkant när det gäller att vara det enda politiskt korrekta alternativet i en dysfunktionell värld som slår knut på sig själv, genom destruktivt beteende i olika religioners namn.

Nu kör vi; Detta har jag hanterat Måndag- fredag denna vecka: Våldtäkt, våldtäkt, grov våldtäkt, överfallsvåldtäkt, utpressning, utpressning, övergrepp i rättssak, olaga hot, våld mot polis, hot mot polis, narkotikabrott, grovt narkotika brott, mordförsök, våldtäkt igen, utpressning igen och misshandel.

Misstänkta gärningsmän; Ali Mohamad, Mahmod , Mohammed, Mohammed Ali, igen , igen , igen Christoffer…va är det sant. Ja ett svenskt namn smög sig in i utkanten av ett narkotikabrott, Mohammed, Mahmod Ali, igen och igen.

Länder som representerar veckans alla brott: Irak , Irak, Turkiet , Syrien, Afganistan, Somalia, Somalia, Syrien igen, Somalia, okänt land, okänt land, Sverige. Hälften av de misstänkta kan vi inte veta säkert eftersom de inte har några giltiga papper. Vilket i sig oftast innebär att de ljuger om nationalitet och identitet.

Nu pratar vi bara Örebro kommun. Och dessa brott upptar vår utredningsförmåga till 100%.

Så här ser det ut och har sett ut de senaste 10-15 åren.
Återkommer nästa fredag med en redogörelse för den gångna veckan.