Medlemsmöte 8/2-18 | Sverigedemokraterna i Ljungby

Medlemsmöte 8/2-18

Det var närmre trettio personer i lokalen denna afton.

Kvällens medlemsmöte visade återigen på god uppslutningsförmåga då närmre ett trettiotal Sverigevänner samlades i lokalen denna afton. Då det som vanligt är lite nytt folk från gång till annan så kördes det igenom en liten presentationsrunda så man fick lite uppfattning om varandra. Vissa på plats var redan idag engagerade  eller kommer bli involverade i politiken, andra är aktiva i föreningen eller så var man på plats för mer information eller umgänge i goda vänners lag. Kvällens värd om man så vill var Doris Nickel som med understöd av Martina Ericsson höll en god och informationsrik genomgång av Socialnämnden. En tung nämnd som även är en av dom som kanske drabbats hårdast av den oreglerade invandringen och alla kostnader som därav har skenat iväg. Ofta tyvärr har dessa kostnader inneburit att vissa andra svaga grupper i samhället har fått stå till sidan eller sett sin tillvaro bli betydligt sämre på grund av att pengarna har placerats på andra ställen än där det var tänkt.

Många instämmande inlägg blev det och ett flertal av åhörarna hade dessvärre egna många gånger hemska skildringar av verkligheten som gång på gång befäster vilket otroligt slöseri med resurser Sverige har fått stå ut med de senaste åren enbart för att få kolla sig humanitär stormakt. Sällan har väl så många, haft så få, att tacka för så lite. Det märktes tydligt att detta är en av frågorna som verkligen engagerar folk och det framgick tydligt vart SD hellre lägger pengarna på. Såsom äldrevård, assistansvård, hemtjänst LSS.

Doris höll i genomgången av socialnämnden.

Listan kan göras lång, istället står vi med stora hål där kommunen betalar för boenden som står tomma på grund av ogenomtänkta och panikartade hyreskontrakt, klart försämrad vård och omsorg för våra äldre, mindre assistans till folk som verkligen behöver det. Med mera med mera med mera. Efter genomgången bjöds det på fika kaffe och trevliga samtal om både stort och smått. Vi har ett fantastiskt år framför oss och förhoppningsvis fortsätter medlemsmötena dra såhär mycket folk så att den nya Sverigerörelsen växer mer och mer.

Kunde du inte komma ikväll så tveka inte att ramla in nästa gång för att umgås med andra Sverigevänner.