Medlemsmöte 18:e Jan | Sverigedemokraterna i Ljungby

Medlemsmöte 18:e Jan

Vi började 2018 års medlemsmöten lite försiktigare än vanligt. Det var inte riktigt det medlemsantalet vi är vana vid att se på mötena nuförtiden men ändock ett par nya ansikten vilket alltid är väldigt glädjande. Dagen till ära höll vår kommunordförande Krister Salomonsson en genomkörning av tekniska nämnden där han sitter som ordinarie ledamot. Det är en komplex nämnd med ett stort antal verksamhetsområden bland annat, Energi-, klimat- och VA-rådgivning, räddningsverksamhet, måltidsverksamhet, trafiksäkerhet och trafikfrågor, skötsel av kommunens skogsinnehav och en mängd andra saker. Det pratades lite om hur Sverigedemokraterna i Ljungby ställer sig till vissa projekt i kommunen där inte minst överkörningsledningen är ett evigt gissel för folket på landet. Sverigedemokraterna ställer sig kraftigt emot att bygga ut avloppsnät för uppemot 200miljoner kronor till hus som får lika bra rening för en bråkdel av kostnaden. Det nämndes också lite om kommunens olika byggprojekt och hur kostnaderna kraftigt skenar. Efteråt blev det fika och en liten spontan genomgång av försvaret från insatta på plats som öppnade upp för en del diskussion och eftertanke.

Ännu ett trevligt medlemsmöte avklarat och för er som inte kunde denna gång har vi hela vårens möten redan inplanerade på kommande händelser så att ni kan skriva in det i kalendern.

Tänk även på att det snart är dags för årsmöte vilket ska föranmälas till Krister Salomonsson på tel:0705-92 01 29 eller via mail till: krister.salomonsson@sd.se