Grillkväll 10:e sep | Sverigedemokraterna i Ljungby

Grillkväll 10:e sep

Ett trettiotal härliga  Sverigevänner träffades vid Ljungsjön i Ljungby för att vara med på höstens grillkväll. Trots oroväckande molnbildningar blev det bara ett mindre avbrott för regn, så att alla fick tränga ihop sig i tältet. Krister vår ordförande i kommunföreningen höll ett mindre anförande om vad som händer i Ljungbykommun och behovet vi har av, både nya medlemmar och förtroendevalda som känner sig manade att bli mer engagerade i det politiska. Han beskrev även tillvägagångssättet för dessa personer, att det bedrivs utbildningar och stöttning från hela kommungruppen så att alla ska känna att man får den hjälp man behöver. Efter det höll även Janne en mindre information där delar av styrelsen och närvarande ledamot i respektive nämnd kom fram. Han beskrev också hur väl vi var representerade i kommunen och hur det parlamentariska arbetet fungerar. Efter detta blev det korvgrillning och samkväm med mycket trevligt folk. Var ni inte där detta året så hoppas vi på att se er nästa gång.

Tack alla för en riktigt trevlig kväll.

Ordförande Krister och Gruppledare Janne pratar för gruppen.

Kassör Dick och Janne styr upp korvgrillning

Det var ett trettiotal medlemmar på plats.